Załatw sprawę

Logo ratusz

Przypominamy, że zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, każdy przedsiębiorca posiadający zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, ma obowiązek do 31 stycznia 2021 r. złożyć oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w 2020 r. i dokonać opłaty za korzystanie z zezwoleń w roku 2021. Niedokonanie opłaty w terminie skutkuje wygaśnięciem zezwolenia lub naliczeniem opłaty dodatkowej.

Opłata wnoszona jest na rachunek Urzędu Miasta Jordanowa w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem w trzech równych ratach w terminach do 31 stycznia, do 31 maja i 30 września danego roku kalendarzowego lub jednorazowo w terminie do 31 stycznia danego roku kalendarzowego.  

Wpłat należy dokonywać na rachunek Urzędu Miasta Jordanowa, nr konta: BS Jordanów Nr 70 9799 0001 0000 0000 8859 0021

Druki oświadczeń są dostępne w siedzibie Urzędu Miasta Jordanowa, pok. nr 9.
Można je też pobrać ze strony internetowej.

Oświadczenia o wartości sprzedanego alkoholu można złożyć osobiście lub przesłać listem poleconym na adres Urzędu Miasta Jordanowa ul. Rynek 1, 34-240 Jordanów

SPRAWY PROWADZI :

Inspektor Alicja Mentel-Wanciura tel: 18 26 91 717 - I piętro pok nr 9

Druk do pobrania doc Druk do pobrania pdf

W grudniu 2019 r. Ministerstwo Cyfryzacji, w ramach projektu Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych (RSRP), uruchomiło Rejestr Danych Kontaktowych (RDK), który jest kolejnym z rejestrów wchodzących w skład Systemu Rejestrów Państwowych (SRP). Do tej pory, do RDK dołączyło ponad 3 500 000 Polaków. Przekazanie danych do RDK jest dobrowolne i bezpłatne. Ponadto, w każdej chwili można je zmienić lub usunąć.

Głównym celem usług udostępnionych w ramach Rejestru Danych Kontaktowych jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami. Dzięki RDK urzędy mogą z wyprzedzeniem informować obywateli np. o kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego, ale i o rozpatrzeniu złożonych wniosków o świadczenia (np. 500+).

RDK INSTA 1200x1200px

Logo podatek akcyzowy

SPRAWY PROWADZI :

Podinspektor  Anna Knet tel: 18 26 91 703 - Parter pok nr 3

  Wniosek do pobrania pdf

Załącznik do wnioseku do pobrania pdf

Klauzula informacyjna

Każdy rolnik, który chce odzyskać część pieniędzy wydanych na olej napędowy używany do produkcji rolnej powinien zbierać faktury VAT

  • w terminie od 1 lutego 2021 r. do 1 marca 2021 r. należy złożyć odpowiedni wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia 2020 r. do 31 stycznia 2021 r,
  • w terminie od 2 sierpnia 2021 r. do 31 sierpnia 2021 r. należy złożyć odpowiedni wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2021 r. do 31 lipca 2021 r. w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2021.

Limit zwrotu podatku akcyzowego w 2021 r. wynosi:

  • 100,00 zł * ilość ha użytków rolnych
    oraz
  • 30,00 zł * średnia roczna liczba dużych jednostek przeliczeniowych bydła

Pieniądze wypłacane będą w terminach:

  • 1 - 30 kwietnia 2021 r. w przypadku złożenia wniosku w pierwszym terminie
  • 1 - 29 października 2021 r. w przypadku złożenia wniosku w drugim terminie

gotówką w kasie urzędu gminy lub miasta albo przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.

SPRAWY PROWADZI :

Inspektor Marcelina Czarny tel: 18 26 91 712 - I piętro pok nr 8

 Druk reklamacji (15 KB, DOC) Druk reklamacji (214 KB, PDF)

Procedura reklamacyjna zawiadomienia

Od otrzymanego zawiadomienia przysługuje możliwość wniesienia pisemnej reklamacji w terminie 7 dni od dnia otrzymanego zawiadomienia. Reklamacje można składać:

  1. Pocztą na adres korespondencyjny:
    Miasto Jordanów
    ul. Rynek 1 pok. nr 8
    34-240 Jordanów
  2. Za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres mailowy (prosimy o podanie numeru telefonu do kontaktu): Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  3. Pismem złożonym osobiście w Biurze Strefy Płatnego Parkowania, ul. Rynek 1 pok. Nr 8 w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 do 14:00
  4. Ustnie do protokołu w godzinach pracy Biura Strefy Płatnego Parkowania.

Na podstawie § 4 ust. 9 uchwały Rady Miasta Jordanowa Nr VII/56/2019 z dnia 27 maja 2019r.  w przypadku wniesienia opłaty za postój pojazdu samochodowego w strefie płatnego parkowania, parkingu płatnym niestrzeżonym w formie środków pieniężnych w parkomacie, warunkiem uwzględnienia reklamacji (zwolnienia się z obowiązku uiszczenia opłaty dodatkowej) jest przedłożenie w Biurze Strefy Płatnego Parkowania w terminie 7 dni od powstania obowiązku kopii właściwego wydruku z urządzenia do poboru opłat – (parkomatu) lub aktualnej karty abonamentowej.


Zasady anulowania nałożonych wezwań do uiszczenia kary za brak opłaty parkingowej pojazdów samochodowych w strefie płatnego parkowania, parkingu płatnego niestrzeżonego  na terenie Miasta Jordanowa.

  1. Osoby upoważnione przez Burmistrza Miasta  Jordanowa w trakcie kontroli uiszczania opłat za parkowanie pojazdów samochodowych w strefie płatnego parkowania oraz parkingu płatnym niestrzeżonym   nie są uprawnione do anulowania wezwań do uiszczenia opłaty dodatkowej za brak opłaty za parkowanie pojazdów samochodowych w SPP oraz parkingu płatnym niestrzeżonym.
  2. Burmistrz  oraz Sekretarz Miasta Jordanowa są uprawnieni do anulowania wezwań  za nieuiszczenie opłaty za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach w strefie płatnego parkowania, parkingu płatnym niestrzeżonym  na terenie miasta Jordanowa w następujących  przypadkach:
    1. nałożenia kary na inwalidę posiadającego aktualną kartę parkingową dla osób niepełnosprawnych w przypadku nie wystawienia karty parkingowej w samochodzie w miejscu widocznym,
    2. wykupienia kwitu parkingowego lub karty abonamentowej na czas obejmujący czas nałożenia kary,
    3. wykupienia kwitu parkingowego z opóźnieniem do 10 minut w uzasadnionych przypadkach,
    4. awarii parkomatów w czasie nałożenia kary, awarii powodującej pobór wrzucanych pieniędzy i brak wydania kwitu parkingowego,
    5. braku możliwości ustalenia właściciela pojazdu lub jego miejsca zamieszkania,
    6. wyrejestrowania pojazdu,
    7. potwierdzenia dokonania uiszczenia opłaty za parkowanie pojazdu,
    8. innych uzasadnionych sytuacjach.

Anulowane  wezwanie zostaje przekazane  pracownikowi  zajmującemu się egzekucją opłat dodatkowych na odwrocie zostaje podpisane przez osobę  dokonującą anulowania i wpięte do akt.

SPRAWY PROWADZI :

Inspektor Tadeusz Krawczyk tel: 18 26 91 711 - I piętro pok nr 7

Wniosek o wypis:Druk do pobrania doc Druk do pobrania pdf

Wniosek o wypis i wyrys:Druk do pobrania doc Druk do pobrania pdf

Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego miasta Jordanowa zatwierdzony: UCHWAŁĄ NR XXXVI/245/2006 RADY MIASTA JORDANOWA z dnia 26 czerwca 2006r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Jordanów opublikowany w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego  nr 567 poz. 3572 w dniu 21 września 2006r. ze zmianami.

Wymagane dokumenty

Wniosek o wydanie wypisu o przeznaczeniu działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Jordanowa. Wniosek winien określać dokładne położenie nieruchomości - nr ewidencyjny działki.

Opłaty

opłata skarbowa:

  1. za wydanie wypisu
    1. do 5 stron - 30,00 zł
    2. powyżej 5 stron - 50,00 zł
  2. za wydanie wyrysu
    1. za każdą wchodzącą w skład wyrysu pełną lub rozpoczętą część odpowiadającą stronie formatu A4 - 20,00 zł
    2. nie więcej niż - 200,00 zł

Na podstawie cz II pkt 21 załącznika do Ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16.12.2006 r. (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000)

Termin odpowiedzi

do 7 dni

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje

Uwagi

Wskazane podanie we wniosku do jakich celów będzie służyć wypis.